Online Registration
  • Anmälan till detta evenemang är stängd.
nov
Värmdö Skärgård
Bellmanhuset
Urvädersgränd 3
Stockholm,  116 46
Sweden

VÄLKOMNA TILL EN MINNESVÄRD VISNING AV BELLMANHUSET

I hjärtat av Södermalm, vid Götgatsbacken med adress Urvädersgränd 3 ligger Bellmanhuset. Här bodde Carl Michael Bellman under åren 1770 - 1774, och här skrev han merparten av Fredmans Epistlar. Huset ägs i dag av Ordenssällskapet Par Bricole.

Visningarna sker med guide och Bellmansångare och är både lärorika och underhållande. Guiden berättar om Carl Michael Bellmans liv och musik, om husets historia och om Stockholm på 1700-talet. Sångaren bjuder på smakprov ur Bellmans rika produktion av epistlar och sånger. En visning blir aldrig den andra lik - alla guider och sångare är individualister och betonar olika saker. Visningen pågår vanligen något mer än en timma.

Samling utanför Bellmanhuset, Urvädersgränd 3 på Söder lördagen den 12:e november kl. 15.50.

Entrépris 150:- överskottet går till välgörande ändamål. Betalning sker i förväg till klubbens Swishnummer 123 168 33 66
Glöm inte att ange BELLMAN och namn på deltagarna.

För de som önskar avnjuta en middag efter visningen har Klubbmästeriet bokat närliggande Restaurang Kvarnen på Tjärhovsgatan 4. Restaurangbesöket bekostas på egen hand. Meny enligt bifogad pdf-fil.
Observera pga bordsbokning till Restaurang Kvarnen önskar Klubbmästeriet att ni skickar ett mail till sjosward@icloud.com och uppger antal restaurang deltagare.

Välkomna att anmäla er önskar Klubbmästeriet
Per-Ola Sjöswärd och Tomas Englund