maj
Värmdö Skärgård

Sweden

CONTEMPORARY WINES AB

Anna Andrée Jeppe är VD och berättar om Contemporary Wines  som är ett modernt svenskt vinhus i tillväxt, som startade sin verksamhet 2011. Bolaget har sedan starten utvecklats och distribuerar i dag ett antal viner via svenska Systembolaget samt till ett urval svenska restauranger och via gränshandel. En mindre del exporteras.

I en relativt traditionell importörsvärld är de lite av en uppstickare. Det som skiljer är att de jobbar med egna varumärken, som ägs till 100%, och styr på så sätt större delen av kedjan. De reser till vinområden för att hitta de bästa vinerna, gör  urval, testar på fokusgrupper, tar fram en design som är attraktiv för den medvetna konsumenten och lanserar sedan via Systembolaget. De fungerar helt enkelt som egen vinproducent.

Anslut via: https://us02web.zoom.us/j/86158675961?pwd=SFRPVFByMHk4OE9uUEhhMW9yWWthdz09

Behöver du gå in via telefon hämtar du Zoom-appen.

När du laddat ner appen anger du följande:
Mötesid: 86158675961
Kod: 1990

Varmt välkomna att delta!