Contact: Ami Flood
feb
Värmdö Skärgård

Sweden

Maria Ros Jernberg anställdes 2016 som vice generalsekreterare för STF med ansvar för föreningsutveckling och kommunikation. 2020 blev hon föreningens generalsekreterare. Hon har en gedigen bakgrund som chef och ledare i flertalet företag och organisationer, bland annat Giva Sverige (fd FRII), Amnesty och The Body shop. Hon har även arbetat på TV4 och har många års erfarenhet som konsult.

STF är en ideell medlemsförening som arbetar för att alla ska ha tillgång till Sveriges natur och kultur, idag och i framtiden. Det kräver bland annat bättre möjligheter att turista hållbart, bra boenden runt om i landet, att vi slår vakt om allemansrätten och inte minst inspiration och guidning till nya äventyr.

”Jag är otroligt ödmjuk inför den här utmaningen kan jag lugnt säga. Det blir otroligt tufft, men vill så gärna att STF ska fortsätta den resa som föreningen varit inne på i 135 år. Det finns inget jag hellre skulle vilja göra än det här nu.” sa Maria till Dagens Industri strax före hon tillträdde som ansvarig för STF 2020. Hur har det gått under denna tuffa period får vi veta på dagens föredrag.

Maria har också tidigare varit medlem i vår Rotaryklubb, så vi ser fram emot att träffas igen.

Du loggar in som vanligt på följande länk: