Publicerad av Anders Tihkan den 12 Sep 2021
Räkna fiskar, lösa quiz, få Rotaryinformation: det gjorde besökarna vid klubbens info-tält på Östersjödagarna i Stavsnäs. Hur många var fiskarna?

Vi hade en bra plats invid "scenen" och syntes för alla som passerade - även de som bara gick snabbt mellan bussen och båtarna.

Tävlingarna

Vinnarna meddelas per mail eller telefon och får då en inbjudan till frukostmöte i klubben, med föredrag och prisutdelning.

• Amis onlinequiz om Östersjön resulterade i fina bokpriser. Barnens quiz var lite lättare och belönades med godis.
  • Den svåra tävlingen var att gissa antalet "fiskar" i Svens glasskål. Rätt antal var: 347 st.
Skålen syns på bordet till vänster i bilden:

Vi hade informativa roll-ups om Rädda Östersjön-projektet samt om ungdomsutbytet som förhoppningsvis ska komma igång snart igen. Vi delade också ut klubbens informationsfolder och minifolder om ungdomsutbyte.

TACK alla som ställde upp i vårt tält, särskilt ni som kom från andra klubbar! Tack också Max Ström bokförlag som skänkte bokpriser.

Tack också rotarianer från andra klubbar som passerade vårt tält och uppmuntrade insatsen!

Mer information - relaterade länkar