Publicerad av Ami Flood den 10 Dec 2021
Det blev ett mycket fint Luciafirande med sång och musik !  Lucia kom in kl 07:30 tillsammans med Lilla Rotarykören. Som denna gång inte var så liten....
Anteckningar från fredagsmöte den 10 december 2021

Antal deltagare: totalt 31 personer
Zoom: 3 deltagare
I lokalen: 28 deltagare varav 7 gäster och 1 Rotarian

Dagen inleddes med skönsjungande Lucia-kör ledd av Sten Höge och med Jenny Danielsson som vacker och klingande sjungande Lucia. Inget öga var torrt….Stort tack!

Namnsdag: Malin/Magdalena (kvinna från Magdala)
Händelser: 1901 delades första Nobelpriset ut. 1948 deklarerade FN de Mänskliga Rättigheterna.
Avliva myter: Patetisk säger vi ofta om något som är löjligt. Men det har koppling till Betowens Patetique – som betyder känslofullt, lidelsefullt och kommer från latinets PATOS.
Östersjötips: Testa ditt hushålls klimatavtryck – testerna kom ut senaste veckobrevet och läggs ut på vår hemsida också.

Skryt:
Sven: Lovprisade Sten och medlemmarna i kören för sin insats..
Mats: Har spelat in en CD som han föreslår att medlemmar köper för 50 kr/st och alla pengar går in i skrytkassan. (Fin gest Mats - Tack)
Tomas: Har också en bok som han lämnar till klubben till valfritt bidrag. (Tack Tomas)

Information:
Ami: Berättar att julen blivit inställd p g a Covid….
Sen informerar Ami om Välkommen t Värmdö som har julfest den 19 dec kl 13-15 i Värmdö Bygdegård. Välkommen alla medlemmar och smaka på all världens mat och träffa våra nyanlända vänner!
Dennis: Konstlotteriet har startat – köp en lott till julklapp – bara några kvar och goda vinstodds!
Tomas: Köp boken ”50 sätt att Rädda Östersjön” som julklapp!

Därefter fick vi ett fint solo av Mats – Marry Christmas to you – tack igen!
Sen följde två sånger med hela stora Rotarykören (alla närvarande). Vi hann med Nu tändas tusen juleljus och Gläns över sjö och strand innan det var dags att avsluta. Så nu har vi fått fin stämning till helgen! Bilder från morgonen läggs ut på Facebook.