Publicerad av Ami Flood den 28 Nov 2021
Årsmöte hölls som vanligt i november för året 2020-2021. Året då Anne Marie var president. Året som präglades av Covid 19. Årsmötesprotokoll bifogas också förutom sedvanliga anteckningar.
Anteckningar från fredagsmöte 26 november

Namnsdag: Linus = han med linfärgat hår
Händelse: 1631 var den första Thanksgiving dagen (efter Mayflower som landsteg från Holland med flyktingar). 1942 hade världens mest kända film premiär - Casablanca.
Faktoid: 90% tror att en borgenär är den som lånar. Men korrekt är att det är den som lånar ut som är borgenären.
Östersjötips: Skippa platspåsar - nu har Systembolaget en tygkasse som är gjord av överblivna lakan från hotell.
Närvaro: zoom 3 personer, 18 i lokalen - totalt 21

Skryt: Göran Brohäll har fått sitt andra barnbarnsbarn!
Sven har via Östersjöprojektet och Sivs hjälp fått in första lokala projektet - en skola som ska starta vattenprov.
Ami var med på persisk tjejkväll och vann en persisk matta.
Johan och Wanja ska få tillökning - Buster en cromförländer hund kommer efter nyår

Information:
Jenny vill att vi stödjer Julklappshjälpen även i år (tidigare 2 års stöd) och i år kan vi också swisha över pengar.
Tomas bjuder in oss att närvara på julkonsert den 28 november i Värmdö Kyrka kl 18.00
Samt påminner om att vi har en egen julkonsert i Ingarö Kyrka den 7 december kl 18.00 (kostar 50 kr inkl julfika)

Rotary Doctors: Information av Elisabeth. Afrika har drabbats hårt av Covid. Därför har inga svenska läkare åkt dit under året men istället jobbar sjuksköterskor på plats. I oktober är planen att läkarna ska tillbaka men i annan mer stödjande roll än tidigare. De ska utbilda lokala resurser att genomföra arbetet.

Ungdomsarbetet: Per Ola informerar att detta arbete återupptas under 2022 efter paus under pandemin.

Internationellt samarbete: Ingrid informerar om att vi bör ta till oss förslaget att bilda en vänklubb med Leif B Axelssons klubb i Portugal.

Nästa möte får vi mer information om vårt Östersjöarbete. Den 17 december kommer Värmdö Bokhandel.
Styrelsemötet den 1 december är inställt flyttas till efter nyår.

Årsmötet genomfördes.
Årsmötesprotokoll bifogas här