Publicerad av Ami Flood den 12 Nov 2021
Distriktsguvernören Bo Söderling besöker vår klubb och inspirerar med sina tankar om detta Rotaryåret.

Anteckningar från fredagsmötet den 12 november 2021

Antal deltagare: totalt 24 personer
Zoom: 2 deltagare
I lokalen: 19 deltagare samt 3 gäster varav 2 Rotarianer
Namnsdag: Konrad (Kurt) djärv rådgivare
Händelser: 1917 inleddes Oktoberrevolutionen
Avliva myter: Socialstyrelsen sa att man skulle äta 6-8 skivor bröd. Nej det var Brödinstitutet.
Östersjötips: Köp boken 50 tips för att Rädda Östersjön
Skryt:
Johan Bellander: Wanja har fyllt år (70) och haft stor fest.
Ami: Var på Uno Svenningsson – det var toppen!
Information:
Dennis: Kom på AW den 18 nov – ta med en kompis!
Dennis: Konstlotteriet har startat – köp en lott till julklapp!
Tomas: Marie Kollberg tackar för klubbens kondoleanser vid Anders dödsfall.
Tomas: Funktionärer till styrelsen behövs – vi saknar fortfarande kommande och nästkommande presidenter efter Anders Kron. Anmäl ert intresse!

Guvernörspresentation av Bo Söderling
Han är glad för allt fint stöd han får av Guje och Claes. Sedan presenterar Bo sina tankar inför detta Rotaryår.

Guvernören delar ut ett pris till klubben för bästa insamlande klubb per medlem för året 2020-2021:

Guvernören delar också traditionsenligt ut den internationella standaren för Rotaryåret 2021-2022 till Tomas under formella former.
Bo är mest bekymrad över det som hänt Rotary under pandemi-perioden då man har tappat medlemmar och medlemstalet har gått från 1500 till 1300 medlemmar under Gujes tid.
Bo är också glad över klubbarnas engagemang nu och kan konstatera att Rädda Östersjön är ett projekt som engagerar många. Till eventet Allt för Sjön i mars 2022 kommer 16 klubbar att delta.
Se vidare guvernörens powerpointpresentation.