Publicerad av Jan Rudberg den 02 Sep 2022
Hållbara  hav inställt och i stället "medlemmar som flyttar"

Föredragshållaren hade med kort varsel fått förhinder, varför klubbmedlemmarna själva fick svara för "underhållningen"

Vi hoppas dock att Oskar Julin skall besöka oss nästa vecka och tala om porslin

AMI efterlyser flera klubbmedlemmars medverkan i läxläsning och allmänt prat med nyanlända invandrare på måndagar och torsdagar kl 18.00-19.30 på lokalen på gaveln till hyreshuset Hästhagsvägen 4.

Jenny avslöjar att hon, efter 24 år hos kommunen, sagt upp sig och skall ägna sig åt hotellverksamhet i Vinåker, minsann! Hennes barn är hårt engagerade i Båsenberga hotell i Vingåker, som familjen nu förvärvat. De har alla tidigare restaurangerfarenheter från bl a Djurönäset och Jenny verkar entusiastisk, så det ska nog gå bra. Den 1 juli tar de över 3 byggnader med 60 rum (100 sängplatser) och 15 anställda, så det är inget litet åtagande. Man tänker satsa på konferenser och SPA och en närbelägen golfbana är då ingen nackdel.  Huvudbyggnaden är byggd 1876 och var tidigare ålderdomshem som 19075 blev kusgård. Lycka till!

Familjen Bergaman har gjort en något mindre dramatisk flytt till lägenhet i Gustavsberg och överlåtit sitt fina ställe vid vattnet till en son, men förbehållit sig en s.k. undantagsstuga där. De 80 flyttkartongerna är nu uppackade  med viss möda. Lycka till även ni med ert nya liv.

AMI har inte flyttat men det har hennes ukrainska inneboende, som återvänt hem till Ukraina.

Vid tangenterna satt Jan denna gång