Medlemsbrev till vecka 38/2020

OBS nya Zoom-länken!

Den stående fredagslänken tills vidare är

men om den i framtiden inte fungerar: utgå alltid från länken som finns på föredragets sida på klubbwebben.

Föredraget finner du i klubbwebbens högerspalt. Klicka på det och du kommer till evenemangets webbsida. Där finns all info om mötet, inkl länk för onlinemöte eller karta etc vid fysiskt möte.

Hej alla medlemmar!

Skickar idag nyhetsbrevet lite tidigare för att också påminna om vår vandring imorgon Kvarnsjön runt (4,2 km). Jag provgick den idag (före regnet) och den känns bra om man betänker att det är lite rötter, stenar och små bergskullar som ska passeras, så kängor ger bra stadga. Men spåret är relativt torrt och i snabb takt gick jag det på ca timmen, men vi går nog lite mer i promenadtakt imorgon så 1,5 tim plus fika. Väderprognosen ser bra ut!

Sen påminner jag om nästa veckas Guvernörsbesök på vårt fredagsmöte den 18/9 då Claes Nilsson berättar lite om hans tankar för distriktet. Dessutom välkomnar vi vår nya medlem Catarina Ingelman Sundberg till klubben.

Vädjan: Finns det någon som kan tänka sig att förvara våra 40 Franzen-litografier i något torrt utrymme, varmvind eller varmförråd? De är inte skrymmande men behöver vara i ett låsbart utrymme. Snälla någon?

I vårt styrelsemöte i veckan diskuterades också om vi skulle ta oss an något nytt lokalt projekt så därför uppmanar vi dig att komma med förslag!

/Ami
Kommande program
Vandring Kvarnsjön runt 13 sep
Korsningen t Charlottendal/Kvarntorpsvägen
13 sep 2020 11:00

Guvernörsbesök 18 sept och ny medlem välkomnas
18 sep 2020

Peter Bergman - vår Franzén stipendiat berättar
25 sep 2020

Visa hela listan
Nyheter från Rotary International

These 10 workers put service above self when it counted most

Medlemsbrevet ges ut varje söndag/måndag till klubbens medlemmar och till nyhetsbrevs-prenumeranterna.
Lägg gärna till *@clubrunner.email i addressboken så att vi inte hamnar i skräpposten!
ClubRunner Mobile