Bästa medlemmar!

Vårlikt fågelkvitter ena dagen, snöig blåst den andra. Och nu har båtmässan blivit inställd. Jag, som helst vill att vintern ska vara över, blir ständigt besviken. Men måste ju vara lite generös också så jag gläds naturligtvis å era vägnar, ni som gillar skidåkning, skridskor och pulkåkning.

I morgon får vi lära oss mer om kartor i ett historiskt perspektiv. Där får vi åtminstone en liten påminnelse om båtliv. Tänk vilka risker man tog förr när man smög längs helt okända eller riktigt dåligt karterade kuster med stora trögrörliga fartyg. Imponerande. Att dom bara vågade!

Som redan meddelat fortsätter vi digitalt i väntan på glädjande besked från statsmakterna.

Vi ses väl?

Tomas

PS. Välkommen till hybridmöte i lokalen eller på Zoom (länk HÄR)!
Kommande program
Rotary AW januari - Inställt
Restaurang Kattholmen
20 jan 2022

Kartan och världsbilden - Lasse Granath
Online via zoom
21 jan 2022

Framtidens nya städer och samhällen - LG Nilsson
04 feb 2022

Polisens arbete i Skärgården - Rino Carlsson
11 feb 2022

Ikano bostad - Josefin Wikström
25 feb 2022

Visa hela listan
Nyheter från Rotary International

Business leader Samuel Owori will become first Ugandan to head Rotary

Medlemsbrevet ges ut varje vecka till klubbens medlemmar och till nyhetsbrevs-prenumeranterna.
Lägg gärna till *@clubrunner.email i addressboken så att vi inte hamnar i skräpposten!
ClubRunner Mobile