Veckobrev v 45/2021

Bästa medlemmar!

Temperaturen i Glasgow stiger. Optimism och pessimism avlöser varandra och jordens befolkning håller andan. Vad kommer de att komma fram till? För vi verkar inte kunna lita på oss själva. Frivilliga begränsningar av fossilbaserad konsumtion kommer inte att lösa problemet. "De" måste sätta gränser för "oss". Det är en lite sorglig tanke det där, att inte våga lita på sin egen och sina medmänniskors vilja och förmåga att ta ansvar, men jag tror tyvärr att det är så. Globala problem har globala, inte individuella lösningar.

Med det är INTE samma sak som att du och jag ska sluta försöka. Beslutsfattare inom stat och näringsliv behöver känna trycket underifrån. Fortsätt "Rädda Östersjön" säger Värmdö Skärgård Rotaryklubb – envist! Tänk på vad du köper och hur du hanterar dina sopor! Många bäckar små kanske inte ens blir en liten å men tillsammans slipar de miljömedvetenheten. Ditt exempel kommer att sprida sig. Kanske att vi redan i nästa valrörelse får se mer miljövänliga partiprogram och då kan vi låta våra röster räknas...

På fredag får vi besök av vår guvernör Bo SÖderling, vars hjärta klappar varmt bland annat för Östersjön. Väl mött då!

/Tomas

PS. Välkommen till hybridmöte i lokalen eller på Zoom (länk HÄR)!

Kommande program
Guvernörsbesök - Bo Söderling
12 nov 2021

World of Classics: guidetur i unikt bilmuseum
World of Classics
13 nov 2021

2:a Rotary AW - 3:e torsdagen varje månad
Restaurang Kattholmen
18 nov 2021

Framtidens tåg och järnväg. -Björn Westberg
19 nov 2021

Årsmöte
26 nov 2021

Visa hela listan
Nyheter från Rotary International

The 30-minute program, “Delivering on our Promise of a Polio-Free World,” provided encouraging information about the progress and remaining challenges in the fight to end polio.

Medlemsbrevet ges ut varje vecka till klubbens medlemmar och till nyhetsbrevs-prenumeranterna.
Lägg gärna till *@clubrunner.email i addressboken så att vi inte hamnar i skräpposten!
ClubRunner Mobile