Contact: Ami Flood
Gustavsberg,  13443
Sweden

Hej

Du kan nu ÅTER IGEN anmäla dig som volontär på antingen Läxhjälp eller Språkcafé för nyanlända i samarbete med föreningen Välkommen till Värmdö.

Båda evenemangen hålls i föreningslokalen på Hästhagvägen 4 i Gustavsberg. (OBS Svårt med parkering där - välj centrumparkeringen)

Läxhjälpen är en mer individuell hjälp till någon/några som har konkreta önskemål om stöd av läxor, glosor etc.

Språkcaféet sker mer i grupp och genomförs som ett allmänt samtal mellan flera på svenska.

De nyanlända som nu kommit till kommunen är många från Afganistan (mest familjer), Sudan med flera länder. På frågan om de är vaccinerade mot Covid så är samtliga testade när de kom till landet - och det pågår nu en kampanj för att hjälpa alla att få sitt vaccin. Men flera av dem har redan vaccinerats åtminstone en gång.

Läxhjälpen är måndagar kl 18-19.30

Språkcaféet är torsdagar kl 18-19.30

Klicka HÄR för teckningslistan där du skriver in dig på ett ledigt datum. Du får förstås välja hur ofta eller sällan du vill, men vi är glada för om vi kan fylla alla datum helst med två personer.

Gör en integrationsinsats och bredda ditt mångkulturella kunnande genom att ställa upp på detta!

Har du frågor - kontakta mig: a.flood@hotmail.com

Hälsningar

Ami