Publicerad av Louise Adelborg den 29 Sep 2023
Clubrunner och Rotariana - Anders Tihkan visar och berättar.
Idag var Ingrid president och bar Rotary kedjan. Ingrid berättade att hon och Anders K hade träffats i veckan och gått igenom olika roller/uppdrag i klubben inför år 2023/2024 då Ingrid kommer vara president. Det är viktigt för klubben och oss alla att alla medlemmar ställer upp och bidrar med att åta sig roller/uppdrag. Alternativet är synnerligen illa; dvs då kan vi inte bedriva någon verksamhet i vår klubb.

Denna morgon var vi totalt 19 personer varav 16 medlemmar (2 digitalt) samt 3 gäster (1 digitalt).
Skryt:
Wanja  -  Besökt Östersjöseminarium i Kolskjulet (Briggen Tre Kronor) och träffat bl a prinsessan Victoria. Hon berättade att seminarierna varit mycket bra och hållit hög klass.
Sven    -  Han och Gujje har haft promovering av 10 nya Östersjöambassadörer i Karlskrona under högtidliga former.

Anders T tog över och berättade om Clubrunner, vårt viktiga och centrala kommunikationsverktyg, samt gav oss en givande "dos" av Rotariana (Anders presentation finner du här).

Här kan du träffa RI-president Gordon McInally i ett kort klipp (1 min 49 s):

Anders visade även Clubrunner appen, se mer info här.  Se Anders korta film om appen (3 minuter):