Publicerad av Louise Adelborg den 15 Sep 2023
Morgonens föredrag, egoföredrag av Pernilla Sjöswärd.
Dagens president var Ingrid Sjöbäck. Hon berättade att 15 september 2023 är en flaggdag då det idag är 50 år sedan kung Carl XVI Gustaf blev utsedd till kung. Det firas stort i Stockholm. Kungen är beskyddare av Rotary Sverige.

Vi var totalt 26 personer närvarande varav 6 digitalt inklusive en gäst.

21-22 oktober är det Distriktskonferens och styrelsen har beslutat att den medlem i klubben som vill delta får del av deltagaravgiften finansierad av klubben. Klubben står för 1000 kronor och medlemmen betalar 750 kronor.

Årsmötet för 2022/23 kommer hållas i november och idag 15 september är sista dagen att anmäla eventuella frågor att tas upp vid årsmötet. Anmälan sker till Anders K.

19 september besök Ytterby gruva på Resarö. Anmälan till Wanja.
14 november besök Carl Eldhs skulpturatelje vid Roslagstull. Mer information kommer.

Pernilla Sjöswärd gav oss en inblick i sitt liv. Vi tackade Pernilla för denna intressanta och givande inblick i såväl privatliv som yrkesliv.