Publicerad av Louise Adelborg den 01 Mar 2024
Vi träffade författaren och coachen Joakim Muschött som efter många år i näringslivet, bl a som försäljningsansvarig, projektledare och restaurangchef, valde att sadla om. Joakim berättade om sin senaste bok Skogstokig.
President Sven hälsar alla 25 närvarande välkomna! Han berättar att i fredags så var det välkomst middag för nya medlemmar. Den vara mycket lyckad. Vi har ytterligare en ny medlem på gång in i klubben, Dan Svantesson.

Skryt; Ingrid berättade att hon besökt en Rotaryklubb i Visby och lyssnat till ett lärorikt föredrag "Behålla kärleken vid liv"

Wanja berättade att vår Skrytgris fått en "scanning lapp" som gör att det blir lättare att omgående efter skryt bidra med en gåva! Dessutom informerade hon om att 7 maj är det besök i Carl Eldhs atelje och 31 maj sommarfest på Strömma krog.

Vi sjöng vår Rotarysång varefter Sven presenterade Joakim Muschött, som förutom författare och coach även är medlem i Värmdö Kyrkokör. Han inledde med att säga att han drömde mycket och gav därefter ett exempel på en dröm eller en "skröna" som han också kallade den. Den var grunden till en av hans böcker.

Många av hans böcker handlar om föräldraskap och hur man ska vara för att vara "En bra pappa". Joakim funderar över den sk arvssynden och att överföra sina egna föräldrars tillkortakommande till sina barn. Han anser att det är viktigt att reflektera över det. Var och en har ett eget ansvar för hur man är mot andra även i ett vidare perspektiv. På hans presentation följde funderingar och tankar.

Sven tackade av Joakim med sedvanligt poliodiplom