Publicerad av Louise Adelborg den 08 Mar 2024
Jan Laurang och Kerstin Tufvesson blev utfrågade av president Sven och berättade då om sig själva
President Sven hälsar all välkomna! Vi är 23 närvarande denna morgon.

Skryt; Ami skröt om ett jättefint besök på Båsenberga Hotell & Konferens, hos Jenny Kumblad-Danielsson. Väldigt trevlig och god mat.      Ami rekommenderar ett besök!
Kerstin berättade om den fantastiska middag som varit hos Dennis för nya medlemmar
Dennis berättade att han och Janne varit på en Rotaryklubb i Eskilstuna och glatt sig åt en kväll i "Bilens tecken".

Dennis utlyste sedan en fototävling under båtmässan "Allt för sjön". Vår klubb behöver en bra liggande bild att använda i en ny folder. Vinsten är ett exemplar av Lasse Åbergs barnbok "Havet är din bästa kompis"

Ami välkomna alla kvinnor i klubben till fika med ukrainskor 17 mars.

Värmdö Skärgård Rotaryklubbs nya medlem Dan Svantesson välkomnades med Rotary nål och dessutom fick han en Rotarykeps som bevis på att han genomfört utbildningen till östersjöambassadör och därmed kan titulera sig som "Östersjöambassadör".

Sven samtalade med våra nya medlemmar Janne och Kerstin för att ge oss alla möjlighet att lära känna dem bättre. Den avslutande frågan var "Vad kan jag göra för Rotary?"
Kerstin: Sälja in och tala om Rotary såväl bland vänner och bekanta men också bredare i samhället. Även tipsa dem om att de ska köpa Lasse Åberg bok "Havet är din bästa kompis"
Janne: Bidra till trevnaden i vår Rotaryklubb.

Kerstin och Janne hälsades än en gång välkomna i klubben, varefter vi klingade i klockan som avslutning.