Publicerad av Anders Tihkan den 16 Jun 2023
Denna fina försommarmorgon hedrade vi vår kamrat Bosse med en postum PHF, välkomnade en ny medlem samt blickade framåt på grillkvällar, segling, klubbvision samt Mer Musik!

Presidenten Anders K hälsade välkommen till vårterminens sista ordinarie möte med att konstatera att det idag är Axel som har namnsdag, och att vi som vanligt inte har någon med det namnet i klubben. Dessutom är det imorgon Islands nationaldag till minne av frihetskämpen Jon Sigurdssons födelse. Island blev självständigt under kriget när Danmark var ockuperat och inte hade tillfälle att protestera.

Vi konstaterade att vi var 29 närvarande varav 2 online. Vi applåderade som vanligt för våra 6 gäster.

Dagens skryt:
  • Sven om gårdagens besök på operan.
  • Inget skryt från den som anlänt till mötet på motorcykel.
Därefter var det dags för Anders att välkomna Pernilla Sjöswärd som medlem i klubben, samt att till Bosse Hanssons arvinge Malin överlämna en PHF postumt:

Under Svens ledning presenterades därefter årets RYLA stipendiat Ebba och Sven berättade livfullt vad som väntade henne under det kommande äventyret med Rotary, Briggen osv. Läs mer på distriktets RYLA-sida, se bl a RYLA-veckans program.

Sven gjorde en presentation av det kommande rotaryåret i form av:
  • Sommarens grillkvällar (se kommande evenemang i CR-appen eller på klubbwebben).
  • Den nya styrelsen (se funktionärssidan i CR-appen eller på klubbwebben).
  • Förslag till vision för klubben (beskrivs i filmen nedan).
  • Vi såg Anders Paulssons fina "The Eyes Of All Future Generations Are On Us - An urgent message of love for our Mother Earth and our responsibility to become better stewards of our life supporting Ecosystems".
  • En ny rotarysång med Tomas Brytting som textförfattare som provsjöngs.
  • Vi avslutade med att sjunga "Den blomstertid nu kommer".

Anders tackade Sven och konstaterade att klubben med små steg är på väg i rätt riktning mot den uppsatta visionen.

Anders K & Anders T