Publicerad av Louise Adelborg den 25 Aug 2023
Yoga ett verktyg till ett bättre liv!
Klubbens nye president Sven Rudberg hälsade alla välkomna till Rotary årets första fredagsfrukost. Av 26 närvarande var fyra gäster och de fick en varm applåd.

Skrytgrisen;
Monica - dagens programmakare berättade att hon var stolt över att få ansvara för terminens program tillsammans med Per-Ola
Dennis - Berättade om onsdagens framgångsrika Golftävling på Norråva golfbana och tackade funktionärer, de som raggat sponsorer och Christoffer. Petter blev distriktsmästare 2023 och totalt fick vi in kr 6.210 till vårt "Östersjöprojekt". Vi tackade Dennis för väl genomförd tävling!
Tom - Berättade om en hiskelig eldsvåda på Skägga, orsakad av blixtnedslag, som slutat efter omständigheterna väl pga att gården hade ett bra brandskydd. Tom uppmanade alla att se över sitt brandskydd.

Göran berättade att han fyllde år, så vi hyllade honom och sjöng vackert.

Därefter presenterade Monica dagens föredragshållare Eva Lindström. Eva berättade att yoga kan bidra till ett bättre liv och beskrev vikten av att andas, stärka kroppen i alla dess delar och få en god balans. Att ha en god balans motverkar risken för fallolyckor och skador. Eva har en gedigen utbildning i yoga i många olika former och talade om dess stora värde för att må bra. Hon jobbar i egen regi i Värmdö och Nacka med att hålla kurser.

Efter inledningen så gick vi över till att få utöva yoga. Eva lät oss använda våra stolar som redskap och vi genomförde tillsammans ett givande kort yoga pass till gagn för var och ens rörlighet, balans och hälsa.

Monica tackade av Eva med vår gåva om 30 poliodoser som tack vare Bill Gates bidrag "multipliceras" till 90 doser. Doserna används i Rotarys arbete med att utrota polio i världen.