Anmälan online
  • Anmälan till detta evenemang är stängd.
okt
Värmdö Skärgård
Kyrkettan
Värmdögatan 1
Värmdö,  134 31
Sweden

Intercitymöte med besök från Kanada och Strängnäs!

Mötet sker i samverkan med distriktet och våra närliggande klubbar Stockholm-Fryshuset, Nacka, Saltsjöbaden samt E-club of Riddarfjärden. Vi önskar föranmälan till detta möte, se nedan!

De fem klubbarna har idag nöjet att hälsa Valarie K. Wafer, Rotary International Director 2020-22 och vår Distriktsguvernör Hannele Sjö välkomna till Värmdö.

Valarie kommer att tala om DEI, mångfald, jämlikhet och inkluderande, där hon idag är en expert. Dessa är viktiga områden i dagens samhälle. Att Rotary inger hopp genomsyrar hennes tal, men framför allt kommer vi att få tillfälle att samtala om dessa viktiga ämnen. Vi måste gå från ord till handling.

Hoppas att många av er blir nyfikna på dessa två Ladies och kommer och äter frukost med oss!

Valarie Wafer gick med i Rotary 2005 för att ge bränsle till sin passion och för att göra en betydelsefull insats. Hon var distriktsguvernör i RI-distrikt 7070 som täckte Greater Toronto-området 2013/14. Numera är hon bosatt i Collingwood och hennes hemmaklubb är Rotary Club of Collingwood South Georgian Bay, RI-distrikt 7010.

Valarie har fortsatt att tjäna Rotary i ett antal internationella roller. Hon är medlem av värdorganisationskongresskommittén Toronto 2018, representant för Rotarys internationella president och medlem i Rotarys internationella styrelse för 2020-2022. Hon har också tjänstgjort som ledare för yrkesutbildningsteamet i Australien 2010 med fokus på ungdomars psykiska hälsa. Hon har lett en nationell immuniseringsdag i Indien 2012 samt rest till Kenya och Tanzania för att granska Rotary Foundation bidragsverksamhet långsiktigt.

Vi presidenter i våra fem klubbar hoppas att vi kan få fler tillfällen till gemensamma möten och kanske något gemensamt projekt framöver.

Varmt välkomna till Värmdö/Gustavsberg
Sven Rudberg, President

Här ser du inbjudan som gick ut 8 oktober till de fem klubbarnas medlemmar.

ANMÄLAN

För att vi ska kunna dimensionera frukostbuffén ber vi att deltagare i lokalen anmäler sig på evenemangssidan senast torsdag 19 oktober. Online-deltagare behöver inte föranmäla sig.

Vi minglar med en kopp kaffe från strax efter kl 7, ca kl 7:25 hämtar vi frukost och äter i möteslokalen. Presidenten startar mötet ca 07:45. Frukost och föredrag kostar 100 kr hos oss, betala på plats med Swish.

Vägbeskrivning och möteslänk

Varmt välkommen att delta i möteslokalen eller online, vägbeskrivning resp länk till Zoom-möte se info.

Learn about Rotary's efforts to become a more diverse, equitable, and inclusive organization (10 minuter):